Ako byť čo najviac produktívny a zároveň myslieť na svoje zdravie? Vyskúšajte naše tipy!

Ako byť čo najviac produktívny a zároveň myslieť na svoje zdravie? Vyskúšajte naše tipy!

Asi každý si už niekedy povedal, že by bolo skvelé, keby mal deň viac hodín. Niekedy nám toho naložia alebo si my sami naložíme na plecia naozaj veľa. Potom nám nestačí ani celých 24 hodín. Ale je to, že nestíhame, následkom toho, že toho musíme naozaj veľa spraviť, alebo toho, že nemáme svoju prácu a plány dobre zorganizované?

Ako byť čo najviac produktívny a zároveň myslieť na svoje zdravie? Vyskúšajte naše tipy!
(zdroj: unsplash.com)

Ranné vtáča ďalej doskáče

Pravdou je, že v dnešnej dobe nás ľahko rozptýlia napríklad telefóny alebo iné moderné technológie okolo nás. A rozptýlenie je priam dokonalým zabijakom produktivity. Ak sa vám zdá, že máte toho veľa na práci a málo času počas dňa, možno stačí urobiť len pár opatrení a dokážete toho s prehľadom stihnúť omnoho viac. Naším prvým tipom je začať čo najskôr. Nepotrebujete k tomu žiadne špeciálne a nadprirodzené schopnosti. Stačí jednoducho skôr vstať. U koho je väčšia pravdepodobnosť, že stihne počas dňa toho urobiť viac – u niekoho, kto vstane už o šiestej ráno, alebo u niekoho, kto si pospí až do desiatej? Samozrejme, nemusí to tak platiť vždy. Ak však toho máte skutočne veľa na pláne a skrátka potrebujete na to viac času, nastavte si budík, povedzme, o hodinku alebo dve skôr.

To do list – alebo time management

Čo rozhodne zabíja produktivitu, je nedostatok organizácie a zlý time management. Dobrá organizácia a plánovanie sú kľúčom k úspore času. Ak potrebujete mať produktívny deň či už v práci alebo doma, jasne si stanovte, čo všetko potrebujete urobiť. Najlepšie je spísať si to na papier, čiže urobiť si jednoduchý to do list. Takéto zoznamy sa dajú vytvoriť aj v aplikáciách v mobile, no ako sme spomenuli v úvode, mobil dokáže človeka razom rozptýliť. Preto je niekedy lepší papier a pero. Po splnení jednotlivých úloh si ich navyše môžete z papiera aj uspokojivo odškrtnúť. Pre ešte väčšiu úsporu času odporúčame vytvoriť si zoznam plánov už deň vopred. Vytvorený zoznam úloh môže byť z hľadiska vyššej produktivity veľmi nápomocný, no môžeme spraviť ešte niečo viac. Papier toho, takpovediac, veľa znesie a napísať naň môžeme siahodlhý zoznam úloh. No máme reálne šancu to všetko počas dňa spraviť? V prvom rade je teda vhodné zhodnotiť, ako dlho nám naplnenie jednotlivých úloh bude trvať. Po jednoduchom spočítaní minút a hodín potrebných na jednotlivé úlohy môžeme zistiť, že skutočne nemáme čas to všetko stihnúť. Z hľadiska motivácie sa vždy odporúča stanoviť si reálne ciele. Čo však v prípade, že je zoznam úloh na deň naozaj dlhý? Vhodné je priradiť k jednotlivým úlohám dôležitosť. Určite, ktoré úlohy sú veľmi dôležité a musia byť urobené čo najskôr a ktoré sú menej dôležité a môžu byť splnené počas dňa podľa možností. Úlohy, ktoré si na deň naplánujeme, je ďalej vhodné nejako rozumne zoradiť. Napríklad porozmýšľajte nad tým, či nemáte niekoľko podobných úloh, ktoré je pre úsporu času vhodné splniť hneď za sebou alebo podľa možností súčasne.

Aj prestávka je prospešná

Hovorí sa, že čo môžeme urobiť dnes, nemáme odkladať na zajtra. Niečo na tejto ľudovej múdrosti rozhodne bude. V prípade, že si dobre naplánujeme deň, a teda stanovíme zoznam najdôležitejších úloh, ktoré máme reálne šancu stihnúť, nie je dôvod, aby sme nejaké úlohy odkladali na zajtra. Ak sa nestane nejaká neočakávaná situácia, ktorú sme nevedeli predvídať, nemali by sme meniť plány a prekladať niečo na zajtra. Pretože zajtra si s najväčšou pravdepodobnosťou povieme, že pokojne to už mohlo byť hotové včera. Nebojte sa urobiť si počas dňa kratšiu pauzu. Ak si po dvadsiatich minútach práce urobíme hodinovú prestávku, nie je to potrebná a prospešná prestávka, ale to skôr zaváňa prokrastináciou. Ale ak ste pracovali dlhšie, pokojne si doprajte dvadsaťminútovú pauzu. Čas na prestávku ale vždy dodržujte a nepredlžujte ho.